Nuffnang

Thursday, November 1, 2012

Status punya hal daaaa


Rupanya bukan aku sorang je mengalami masalah status di kalangan mak-mak si anak bujang teruna mereka.  Ada sorang kawan aku juga rupanya mengalami nasib yang sama.  Tapi situasi dia berbezalah sikit sebab dia tak ada hati kat mamat tu.  My problem ni lain plak.  Dah tersilap "jatuh cinta" haha.  Apalah nasib.  Manjang salah "jatuh cinta" saja.  Dah macam tajuk citer telemovie lakonan Akasya dan Nealofa, "Tersalah Cinta" gitu...

Apapun, status kawan aku kat Fb ni memang best..."ada kawan ajak kawen.  tp mak dia plak tak nak menantu yang status mcm aku ni.  rileks sudeyyy makcik...saya boleh je hidup single dgn anak saya :)

Well, aku kan, if I got the opportunity to talk to "this makcik" yang mempertikaikan status aku ni, iaitu JANDA ANAK SORANG ni...aku nak cakap, "Well makcik, at least saya ni walaupun janda, tapi saya sanggup susah untuk besarkan anak saya!  Daripada ibu bapa yang hidup senang, tapi boleh beri anak depa sendiri kat orang lain untuk jaga!" So, renung-renungkanlah ye makcik..dan selamat beramal....ahakkkksss

Kata Hati:  

Anak adalah anugerah, jangan lupa tu makcik!

1 comment:

nqr said...

hahhahaha. jom bg link kat makcik tu bebeh