Nuffnang

Wednesday, June 13, 2012

I want this badly...



Ok, aku ni memang suka sangat menanam pokok.  Dok sibuk cari pokok ni merata kat sini.  Tak jumpa..geram je rasa hehe 
Nama scientific pokok ni, Scindapsus...nama in Malay pulak Sirih Puteri...Kalau kat Malaysia murah je pokok ni. Dulu kat Malaysia memang banyak dah aku tanam pokok ni.  Letak kat toilet rumah ar, toilet office arr..merata ar.  Lawa gitu.  Kat sini awal-awal sampai aku cam pernah nampak kat Tesco area rumah aku ni.  Tapi sekarang dah x ada...adui, mana nak cari ni??? Takkan nak import dari Malaysia kot..Gile melampau gitu hehe

Click sini kalau nak tau tentang Scindapsus dengan lebih lanjut.  Menarik sey this website.

 

( Pics:  Mr. Google as always )

4 comments:

zarin said...

Salam dear
u suka tanam pokok ye! Dulu i sgt gilakan pokok ni tpkan bila dh tanam sgt malas nk jaga..sudahnya pokok ni tumbuh meliar jek n i serabut tengok pastu terus cabut haha so terukkan i ni

Zara said...

Assalam and Hi Zarin,

Aah, i suka sangat tanam pokok. Memang pokok ni senang je tumbuh..hehhe meliar gitu..tapi bila kat sini, susahnya nak dapat..adui hai..geram je..yelah kalau kat sana, kita tak berapa nak pandang sangat pun pokok ni hehe

nqr said...

beb.. kat poland kan ada jenis mcm ni lebih kurang tapikan daun dia yg putih tu ganti kaler merah purple mcm tu. lawa wei..

Zara said...

Qis: snap pic pleaseeeeeeeeeeeeee