Nuffnang

Wednesday, May 16, 2012

Nak jadi pelukis komik plak dah...

Si Is sekarang rajin benar melukis. Tapi yang dilukisnya komik. Sampai pernah tanya aku, boleh tak dia nak jadi pelukis komik. Aku tanya balik,dapat tak banyak duit? Dia jawab, banyak mama..macam bla bla bla (pelukis komik dari Jepun) yang aku lupa nama dia hehehe

Aku pun dah tak tahu nak jawab apa..last2 aku jawab nak jadikan hobi melukis komik ni boleh..apapun PELAJARAN tu tetap penting dan mesti diutamakan..(wah ayat!) hehe

2 comments:

ariana busyuk said...

Anak zara bleh lakukannya,

top 10 kerja yang gaji lumayan dlm masa lagi 10 tahun :

1) Pereka permainan video

2) pereka perkakas permainan video

3) pereka sistem permainan video

4) pakar animasi

5) pelukis komik

6) editor pelukis komik

7) pakar ilustrasi

8) pemegang syarikat komik

9) juruterbang

10) pejuang udara. . .

Cikgu hamba pernah berpesan, pilihlah pekerjaan yang tidak feymes pada masa sekarang, kerana perkerjaan tersebut akan feymes bila kamu sudah meningkat dewasa. . .

Zara said...

Wow...thanks a lot to u Ariana. Info yang bagus sekali. Thanks once again. Salam kenal