Nuffnang

Tuesday, August 9, 2011

isu berhijab ataupun tidak...

well, berhijab / bertudung memang satu tuntutan dalam agama Islam...wajib berjihab / bertudung ni...memang betul aku tak bertudung, free hair, tidak menutup aurat..yes..aku akui semua tu..
yes aku tau dosa itu semua..cuma yang aku nak tegaskan kat sini..tak semua yang tidak berhijab / bertudung itu JAHAT, CONFIRM MASUK NERAKA..yang aku x boleh blah, bila dah bertudung tu...ko boleh tak jangan menggedik ngan lelaki, hisap rokok, pegang lelaki sana sini, bergambo manja, naik motor lelaki sana sini, ikut lelaki sana sini, menggeletis sana sini...ish x faham tul arr aku..rase meluat, menyampah pun ada..tapi, pandangan di luar tetap sama..bertudung ni confirm budak baik arr..hakikatnya??? hanya Allah yang tau ye :)
bagi jenis yang budget diri ni bagus bila dah berhijab / bertudung ni, depa ni rase confirm baik..confirm masuk syurga ka? Dok ngata orang sana sini, dok buat mulut sana sini..itu pun dah dikira x baik ok..Pokok pangkalnya hati seseorang.

Kata Hati:
Don't judge a book by its cover ye.
Rasa mau berhijab dengan kerelaan hati. InsyaAllah..Amin :)

8 comments:

Mya said...

amin...

mizzura said...

suka bila wardina seikhlas hati pakai tudung..dia betul2 praktis tuntutan agama sebaik mungkin wp dulu dia free hair..

**LoSt cHaRMeD AnGeL** said...

semoga termakbul niat dihati untuk berhijab untuk anda, dan juga saya :-)

De Mois said...

saya doakan kebahagiaan akak. tak sabar nak tengok wajah akak yang cantik bila bertudung

Menarik di SuaraSendiri
Pelancaran blogshop SS

Nak beli jersi EPL baru 2011/2012, blogshop SS
moisoutlet.blogspot.com

yanie said...

Salam,

Slimming cara MODEN. MUDAH dan SIHAT untuk lelaki/perempuan.

Lawati http://snowiffy.blogspot.com/

Jadi wakil Bios Life Slim (Fast Fat Loss Fibre Drinks) yg pertama di Malaysia di tpt anda utk xtra income yg lumayan!

Yani
0122048141

hunnybunny said...

btul2..semoga kita memakai tudung dgn kerelaan ati..amin..:p

Nadiah said...

Zara,

I agreed with you tak semua orang yg pakai bertudung ni confirm akan masuk syurga atau baik sangat.

I pun baru pakai tudung saja baru2 ni,tak sampai setahun pun. Nasihat I pakai la tudung dengan penuh kerelaan bukan sebab imej atau trend semasa,Insya Allah one day Allah akan bukakan hati you juga.
I dulu exactly dressing mcm you :-)

Zara said...

Mya: Amin..ni pun dah berjinak2 InsyaAllah

Mizzura: kan? have u watched her video on berhijab?

LostCharmedAngel: insyaAllah..sesama kita berdoa k :)

DeMois: tq tq..lama x dengar kabo..poie mano?

Nadiah:
u x ada blog ye? :D

Hani: Amin :D