Nuffnang

Wednesday, May 4, 2011

My Iskandar...

Is bagitau kat aku, "Mama, kalau Mama panggil Is time Is tengah solat atau beribadat, (dia guna perkataan dalam buku ok!) Is mesti kena jawab. Kalau takkan Mama, Is dosa kat Mama". Aku tanya kat Is plak, "Oh ye ke Is (buat-buat x tau...saja nak tau apa dia nak bgtau lagi). "Betul Mama, Ustazah Is cakap". Aku? sengih je pastu...

Namapun budak kecik, nakal-nakal sikit and buat perangai sudah tentu kan? Budak-budak zaman sekarang, bukan macam zaman dulu-dulu. Parents mesti rotan punya kalau buat hal or nakalkan?. Budak-budak sekarang, kita kena gunakan psychology sikit. Si Is, kalau buat hal dan macam x makan saman jek, aku akan tanya cam ni.."Is, ingat Is...Syurga kat mana?" Terus dia akan jadi baik dan berhemah.

Kadang-kadang tu, aku akan tanya Is;
"Is sayang Mama x?". Dia jawab, "Mestilah sayang..". Aku? senyum jek lah :D Aku tanya dia lagi..."Is, nanti kalau Mama dah tua, Is jaga x Mama?". Dia jawab, "Mestilah Is jaga Mama, sebab, syurga Is kan bawah tapak kaki Mama". Aku? for sure terharu..dan berdoa serta berharap agar apa yang dia cakap tu, menjadi kenyataan. Amin. Semoga kau makbulkan doa aku, Ya Allah.

Oh ya, sejak dua menjak ni, kalau dia tengok aku cam letih jek, dia offered diri urut tangan, kaki dan badan aku...oh, aku sangat terharu. Tqvm Ya Allah for giving me such a lovely son. I'm lucky to have him.

5 comments:

eUphoRia lady said...

seriously sangat2 bertuah babe!!! dan aku pun turut terharu dan berbangga sebab kawan aku ada anak seperti is.. semoga segala yg baik yg ada padanya akan terus kekal sampai akhir usia.. amin...

.:Mama Dhia:. said...

terharunyer dengar perbualan cam tu..
mesti bangga dan bersyukur ade anak cam Is kan??
semoga Is terus jd anak yg baik...

nqr (qistina) said...

betul beb..qaiyyum pon tak makan saman buat perangai.. aku mmg tak sampai hati nak pukul2 ni.. mulut je la bising.. kadang aku cakap.. tak terpikir ke kalau mak sakit, mak mati nanti dengan sapa qaiyyum nak duduk.. terus jadik baik.. tapi hr tu je la jd baik.kekeke.. anak aku ni cepat pelupa..

Zara said...

Anie: tu ar babe..aku syukur sangat. Doakan ye agar berkekalan. Amin

Siti: aah, sangat terharu..Amin, semoga beginilah dia sampai besar :D

Qis: namapun budak mmg..alangkan kita pun mudah lupa kan? tapi mmg nak kena ingatkan..aku kan, kalau ckp tentang mati je kat Is..nangis terus..yelah, kita semua akan mati kan?

nqr (qistina) said...

sebab diorg ni rapat dgn kita je beb..