Nuffnang

Friday, March 5, 2010

berdasarkan cerita benar ... jeng jeng jeng

Peristiwa 1

Seorang kanak2 perempuan di taska: Acik, Acik ni Cikgu baru kat sini?
Aku: Taklah, Acik nak ambik anak Acik...Iskandar...Awak kenal x?
Seorang kanak2 perempuan di taska: Oh...Acik ni mak Iskandarlah ye? Ingatkan Acik ni Cikgu baru kat sini...(sambil menyengih dan menampakkan giginya yang rongak itu)
Aku: Kalau Acik ni Cikgu baru kat sini, awak suka ke?
Seorang kanak2 perempuan di taska: Suka (menjawab sambil senyum manja)
Aku: Kenapa awak suka?
Seorang kanak2 perempuan di taska: Sebab Acik L.A.W.A.
Aku: Nanti Acik fikirkan k...(sambil tersipu malu...ahakkskss)

Peristiwa 2

Aku seperti biasa akan ambil Iskandar kat sekolah..dan time nak pergi ke kelas dia..aku terdengar ada dua orang budak perempuan sebaya Iskandar berbual sesama sendiri..

Budak 1:
Itukan, mak Iskandar tau...Lawakan mak Iskandar...

Budak 2:
Memang lawalah mak Iskandar tu..


Aku yang terdengar perbualan ringkas itu, tersenyum bangga..tapi sekejap je arr..sbb, dunia ni hanyalah pinjaman...tiada apa yang kekal..dan, aku sedar aku dah B.E.R.U.M.U.R..bak kata si Anon dalam blog Ayu Katerina..dan, aku x pernah menipu tentang umur aku..itu yang pasti!

Peristiwa 3

Di kaunter pembayaran salah satu petrol pam Petronas, Bangi

Aku: Is, cepat sikit..Mama nak bayar ni.
Iskandar: Ok Mama...I'm coming..(sambil berlari ke arah kaunter pembayaran)
Cashier 1: Ini anak akak? Adik, ini mak adik ke?
Aku & Iskandar: Ye (kami menjawab serentak)
Cashier1: Ingatkan adik akak tadi..
Aku: Ye ke? (sambil tersengih)
Cashier 2: A aahlah kak..Ingatkan adik akak tadi...Berapa umur akak ye?
Aku: Akak dah 31 tahun dik...
Cashier 1: Lorrr..ingatkan awal 20-an kak..
Aku: sengih je arr sambil berlalu pergi...dan ucapkan bye kat derang...

Peristiwa 3 ni adalah antara contoh situasi yang aku biasa alami...tapi, apapun, semua ini x menjadikan aku lupa..x menjadikan aku bangga x tentu pasal..dan aku tau yang aku mmg dah berumur..aku sedar itu..aku ingat dan x pernah lupa ini hanyalah kehidupan di dunia..pinjaman semata..aku bukan baik sangat pun..tapi aku punya azam untuk menjadi yang lebih baik..dunia dan akhirat..Amin.InsyaAllah



11 comments:

Ayu Katerina said...

:)... aku juga selalu jadi saksi peristiwa2 itu.. dari zaman amik is di taska waktu dia kecik2 lagi hehehe

Gadis n Frank said...

kau mmg santek...tapi, seperti kata2 dalam hadis, jgn terleka dengan janji2 dunia...ewah, hadis smer kuar uol... ;)

Blue Roses said...

pls be proud of wut u r... n dun be afraid of wut u r.... u r wut ur.... huhhuhuu ko paham tak zara???ngeh...ngeh..ngeh...

Zara said...

tqvm my lovely frensssss..biar ada yang jadi "batu api" antara kita..jgn sekali-sekala punah ini frenship...(wah, tetiba plak ai ni..ahakksss)

N.Q.R said...

acik..acik xnak belanja makan ke?;p

Zara said...

ala ala ala..boleh jek acik banjer mamam..bila?

Leen said...

:)

tengku said...

nafsu mengatakan ppuan itu cantik atas dasar rupanya,akal mengatakan ppuan itu cantik atas dasar ilmu & kepintarannya,hati mengatakan ppuan itu cantik atas dasar akhlaknya ~ sekadar muhasabah diri..setiap insan berhak mempertingkatkan kecantikan diRi..bukan setakat RUPA shj

Zara said...

tq ym tengku (if that's your real name :D)

faizul said...

zara cute mcm baby seh..

Zara said...

u jgn puji i lelebih..nanti i perasan giler..wakakakakak