Nuffnang

Tuesday, January 5, 2010

Cerita ceritu hari ke-2 persekolahan si Is

Dated: 5 Jan 2010 (Tuesday)
Location: Putrajaya

bila start sessi persekolahan aje, rutin aku cam biasalah...Isnin-Selasa amik Is dari sekolah jam 1.15 p.m. terlewat skit kuar dari office, baru sampai di traffic light berdekatan ngan sekolah si Is, anak aku tu dah call..bukan boleh lambat skit..kekekeke
smpi je di tempat biasa amik dia, dengan beg berat yang disandang, dengan tangan pegang bungkusan makanan, alahai anak aku, kesiannya mama tengok ko...
sampai dalam kereta je, dia buka mulut, maka, bermulalah perbualan kami, 2 beranak seperti di bawah:
Is : Mama, tadikan, buku English Is kena campak masuk dalam tong sampah...
Aku : hah? sapa buat? kenapa orang tu buat cam tu? (dengan nada terkezuttt)
Is : Cikgu English Is, Cikgu **** (sebenarnya aku lupa apa nama Cikgu tu :D).
Aku : Kenapa cikgu Is buang buku Is?"
Is : Is x buat keje cikgu suruh...
Aku : ohhhh..tapi, kenapa Is x buat keje yang cikgu suh buat?
Is : Is x tau pun nak kena buat. tapikan Mama, bukan buku Is sorang je yang kena buang..ada empat orang lagi..yang kelakarkan Mama, semuanya nama diaorang bermula dengan huruf A...Ahmad Iskandar, Afnan, Anod Singh, Ahsahlan & Azmin. pastu kan Mama, Is cakap apa kat diaorang, Is kata, xpe...xpe..kejap lagi kita amik buku kita ok? diaorang semua angguk je..diaorang ikut cakap Is...(sambil buat muka berlagak dia...)
Aku : oh, itu macam ka? pas ni, dengar cakap cikgu betul2, xmau sambil lewa, pelajaran makin susah, cikgu2 semua makin garang tau...kalau Is main2 lagi belajar, nnt kalau pelajaran Is teruk, Is nak ke cam tu?
Is : ok Mama, Is x mau buat lagi.

Sekian :D






7 comments:

cik ecah said...

aku rasa cam melampau jek teacher buang buku budak dlm dustbin.. takde pendekatan lebih berhemah ke kalo ye pon nak ajar budak tak buat homework....?

N.Q.R said...

betul.aku setuju dgn ecah.itu kan ilmu.knp nak buang dlm tong sampah.antar surat layang wei!hahahhaha!btw, iskandar so shuit lah!

Zara said...

tp kan beb, aku rasa, bagus gak wat cam tu...bg murid2 cuak & takut sikt..nak2 anak aku yang mmg jenis x takut orang ni..huhu..
tp, betullah, buku tu kan ilmu...huhu
budak2 ni, makin dia besar, makin best bual...betul kan qis?
cam si Is, yang paling aku rasa amat SWEET, tiba2, dia kuar dari bilik dia di kala dia pas main PS2, dia terus mai kat aku, peluk aku and said, "Mama, Is sayang Mama"...peh, bley meleleh airmata beb!

N.Q.R said...

betul2!!!!anak aku pon..elok tgk tv dtg peluk aku ckp 'adik sayangggggg mama' smbil kiss aku.. aku lak naik rimas asyik adik sayang mama je.. hahahaha.. aku pon sound.. ko ni nak apa dik dok syg mama je? dia ckp nak yoyo.. boleh?

Zara said...

wakakakaka..lagi sweet anak ko..adui, nak yoyo rupanya..aku gelak guling2 ni..tp, anak2 mmg boleh buat kita merasai pelbagai rasa, eg seronok, suka, duka, emo terlebih..hehehee

N.Q.R said...

anak aku mmg mcm tu...ni pas dpt hp ni..manjang je charge hp tu..aku ckp ko ni kenapa dik..nak kasi meletup umah?dia ckp takut crdt hp dia abis..bole?hahaha..so kalau charge tu konon masuk la topap..

Zara said...

waakakakkaka..lawak gak tu..xpelah beb, dia tgh excited tu..biarkan :D