Nuffnang

Wednesday, December 3, 2008

~ Pagoh ~

mmg betul kata Ayu, x baik doa untuk mati...huhu..
nak dijadikan cerita, otw balik ke kl dari kg last Sunday -- 30/11/2008, aku nyaris-nyaris kemalangan. ni lah agaknya penangan dok ckp dalam hp jek time memandu..
Dari rumah kak aku, kat Bp, aku terus masuk ke Pagoh untuk ke Highway Utara Selatan..jalan kat situ, mmglah bengkang bengkok, scary jek...time tu dah jam 6.30 ptg..kat situ, mmglah agak gelap coz lampu jalan mmg x ada..bus express belakang aku sibuk jek cucuk-cucuk..bengang jek rasa..kalau ko nak potong keta aku..ko potong lah kan? mmg siut tau bas express nie, dalam hati ku lah..tiba-tiba dapat call..aku angkat, gayut sikit..tiba-tiba tanpa aku sedar, keta aku dah terlebih ke bahu jalan belah kiri..dah melepasi line putih..apa lagi, aku terus masuk ke bahu jalan yang memang agak rendah tu, then, dengan hp yang masih di tangan, aku terus putar stering, masuk ke jalan raya semula, kereta apa lagi, berdrum lah time tu..mujur time aku putar stering tu..aku x terlebih ke kanan pulak ..if x..agaknya, aku mmg dah terlanggar kereta yang dari arah kanan or aku terlanggar tanah tinggi di bahu jalan belah kanan plak..jalan kat situ, mmg banyak kes kemalangan maut.. mungkin disebabkan jalannya yang bengkang bengkok & tiada lampu..or sumpahan?? Wallahualam..antara korban nyawa kat situ, tauke Beriani Gam Power Batu Pahat!!! huhu...last year punya kemalangan...
Milin dah ketakutan, aku yang drive time tu..apatah lagi..tu lah..nak R.I.P sgt...nie Allah baru tunjukkan sikit, dah ketaq x ingat..pastu, sampai kat Pekan Pagoh, terus cari tempat makan sambil munasabah diri..huhu...

2 comments:

Ayu RMS said...

ha tau pun.. camnepun aku nk tegur gak.. kurang2 la sms or angkat call time drive cik kak... ko selalu sgt confident buat gitu.. hehehehe pesanan penaja aje ye hehhehe

Zara said...

thanks my fren for the advise....hehehehe..akan improve pas nie..thanks once again dear!