Nuffnang

Thursday, December 18, 2008

Kehilangan Notebook Ambassador ku...

Last few days, Ambassador aku nie minta ICT pasangkan anti-virus kat his own notebook ni..tp, memandangkan notebook nie kepunyaan sendiri and bukan kepunyaan Kementerian, maka kena lah dia beli anti-virus nya sendiri or download the free one from internet..dia minta aku tolong buatkan, aku tried buatkan, tp, x boleh..asyik-asyik suh aku click kat Broadband nyer card...aku minta tolong ICT, pun x boleh gak...so, ICT minta dia bawak the Broadband's card tomorrow...esoknya dia bawak Broadband's card, ICT plak sibuk, meetinglah, Anugerah Khidmat Cemerlanglah, etc..so, aku buatkan...tp, still x boleh..so, bila dah x boleh tu..rupanya, ptg tu dia bawak ke rumah semula..then pagi nie..dia bawak lagi sekali...dengan harapan, dptlah buat kat office the installation of the anti-virus tu..nak dijadikan cerita, the whole morning, dia p meeting kat luar..so, lunch tu, pergilah makan ikan bakaq kat medan ikan bakar di belakang Istana Negara tu...dia sudah letak itu notebook dalam car boot..balik dari makan, perut pun sudah kenyang..dia nak buka pintu kereta, itu tempat kunci sudah longgar..macam ada orang jolok or buka pintu kereta tu gunakan alat lain..dia x perasan lagi itu notebook sudah ilang..haiyoooh...sampai office..baru dia perasan..coz dia nak amikkan beg another Ambassador dalam car boot dia...then, barulah dia perasan yang the notebook was goneeeee....skrg nie..canggih sungguh alat yang digunakan oleh para pencuri notebook nie..they got the sensor yang boleh bilang ada notebook or other electronic devices yang berharga dalam keta walaupun kita letak those things dalam car boot! hence, moral of the story kekawan, jgn letak or simpan notebook dalam kereta anda! Be careful k!

No comments: